Shoda na vedení vysokorychlostní tratě v Praze. Společné úsilí se vyplatilo.
Centrální komise Ministerstva dopravy schválila podobu vedení vysokorychlostní tratě (VRT) v oblasti Prahy 15 a Dolních Měcholup. Železniční projekt tak pokračuje dál s kompromisním řešením, které respektuje potřeby města, městských částí i místních obyvatel.
Vlaky na trase z Vršovic do Běchovic povedou převážně pod povrchem – formou krátkých tunelů a otevřených zářezů. Tento návrh přináší rozumnou rovnováhu mezi technickou proveditelností, finančními náklady a minimalizací dopadů na okolní zástavbu.
„Celý úsek je součástí širší strategie rozvoje dopravní infrastruktury, která posílí propojení Prahy s regiony a zároveň uvolní kapacitu příměstských tratí. Díky tomu se zlepší jejich pravidelnost a kapacita,“ uvedl ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.
V úseku mezi Rabakovskou ulicí a Malým Hájem se zvažovaly tři varianty vedení tratě – tunelová, podpovrchová a nadzemní. Nejvíce podpory získala právě podpovrchová varianta, která nejlépe splňuje požadavky na šetrnost k okolí a zároveň zůstává technicky i finančně proveditelná.
„Jsem rád, že se podařilo najít rozumné řešení, které respektuje zájmy Dolních Měcholup i celé Prahy 15. Bylo dosaženo kompromisu, který zohledňuje připomínky městských částí a minimalizuje vliv tratě na stávající i budoucí zástavbu. Společné úsilí všech stran se v tomto případě opravdu vyplatilo,“ říká starosta Dolních Měcholup Jiří Jindřich.
Vysokorychlostní trať přinese do budoucna rychlejší spojení Prahy s regiony a zlepší plynulost městské i příměstské dopravy. V oblasti Dolních Měcholup navíc podzemní vedení trati přispěje k ochraně kvality života místních obyvatel a minimalizuje zásahy do okolní krajiny.
